Erste MobilePay

Gyakran Ismételt Kérdések

  1. Erste MobilePay
    1. Mi az az Erste MobilePay?
      Az Erste MobilePay egy olyan, kártya alapon működő, Android és iOS operációs rendszerű telefonokon elérhető mobilfizetési módszer, melynek segítségével kifizetheti parkolását, autópálya-matricát vásárolhat, feltölthet mobiltelefon egyenleget, befizetheti sárga vagy fehér csekkjeit, vagy pénzt utalhat át ismerősének a telefonszám megadásával.
    2. Milyen telefonokon használható az Erste MobilePay?
      Android 4.1 és attól magasabb operációs rendszerrel rendelkező készülékeken
      iOS 6.0 és attól magasabb operációs rendszerrel rendelkező készülékeken
    3. Kik használhatják az Erste MobilePay szolgáltatást?
      A szolgáltatást igénybe veheti az Erste Bank minden olyan lakossági ügyfele, aki rendelkezik az Erste Bank által kibocsátott, aktivált lakossági forint alapú betéti vagy hitelkártyával. A kártyákat a használathoz regisztrálni és aktiválni kell az alkalmazásban. A szolgáltatás igénybe vételének további feltétele, hogy rendelkezik a megfelelő operációs rendszerű okostelefonnal.
    4. Az Erste Group más tagjai által kibocsátott kártyák is használhatóak az alkalmazásban?
      Nem, csak az Erste Bank Hungary Zrt. által kibocsátott betéti- vagy hitelkártyák használhatóak fizetésre.
    5. Más bank által kibocsátott kártyák használhatóak az alkalmazásban?
      Nem. Az alkalmazásba csak az Erste Bank Hungary Zrt. által kibocsátott lakossági, forintalapú betéti és hitelkártyák regisztrálhatók.
    6. Külföldön tudom használni az Erste MobilePay-t?
      Igen, a szolgáltatás külföldről is elérhető. Kérjük, ne hagyja figyelmen kívül, hogy az alkalmazás adatforgalmat generál, így külföldi használat során adatroaming-szolgáltatásra vagy wi-fi kapcsolatra van szükség. Ennek díjáról kérjük, érdeklődjön mobilszolgáltatójánál.
  2. Alkalmazás és kártyaregisztráció
    1. Hogyan regisztrálhatom az alkalmazást?
      Kérjük töltse le az alkalmazást az iOS operációs rendszerű telefon esetén az AppStore-ból, Android operációs rendszerű telefon esetén a GooglePlay-ből. Az alkalmazás regisztrálása során a telefon egy sms üzenetet vált az alkalmazással, melynek során megtörténik az Ön telefonszámának az alkalmazáshoz való hozzárendelése, így biztosítható, hogy az alkalmazás csak a regisztrált telefonról legyen elérhető. Az alkalmazás aktiválása egy, sms üzenetben érkező 5 jegyű aktiváló kód segítségével végezhető el. Bankkártya csak aktivált alkalmazásba regisztrálható. Az első kártya aktiválásáig az alkalmazásból fizetési tranzakció nem indítható.
    2. Hogyan regisztrálhatok bankkártyát?
      Az alkalmazásba bármilyen, Erste Bank által kibocsátott lakossági, forint alapú betéti- vagy hitelkártya beregisztrálható. A bankkártya regisztrálásához az alábbi adatok megadására van szükség. Kérjük figyeljen rá, hogy az adatok a kártyán szereplőekkel megegyező módon kerüljenek megadásra, ellenkező esetben a regisztráció sikertelen lesz:
      kártyaszám
      kártyán szereplő név
      kártya lejárati dátuma (hó/év)
      3 jegyű titkos kód (a kártya hátoldalán, az aláírás panelre nyomtatott kód)
      Kérjük nevezze el kártyáját a könnyebb beazonosíthatóság érdekében (maximum 10 karakter).
      Új bankkártyát bármikor regisztrálhat a Beállítások menüpont alatt, és itt van lehetősége a már regisztrált kártyák törlésére is.
      Amennyiben egy kártya újragyártása vagy pótlása történik meg (lejárat, vagy pl. elvesztés miatt), a régi bankkártyát törölni kell, az újat pedig beregisztrálni még abban az esetben is, ha a kártyaszám nem változik, tekintettel arra, hogy a kártya lejárata ilyen esetben is megváltozik!
      A kártya regisztrációjának  véglegesítéséhez egy 4 jegyű kód megadása szükséges, melyet  - amennyiben rendelkezik KártyaŐr sms szolgáltatással – sms-ben, a NetBank számlatörténetben, vagy a havi számlakivonaton talál meg.
    3. Mikortól fizethetek az Erste MobilePay segítségével?
      Az Erste MobilePay alkalmazás az alkalmazás és legalább 1 bankkártya sikeres regisztrálása és aktiválása után azonnal használható fizetésre.
    4. Van díja az alkalmazás vagy a kártya regisztrálásának?
      Az alkalmazás aktiválása díjmentes, a kártya regisztrálásáért egyszeri díj fizetendő, melynek mértékéről a mindenkor aktuális Hirdetményből tájékozódhat.
    5. Szükséges egyéb azonosítót is megadnom a regisztráció során?
      Igen. Az alkalmazásba való belépéshez, illetve a fizetési tranzakciók aláírásához, egy 6 számjegyből álló, ún. mPIN kód megadása szükséges. Az mPIN-t Ön adja meg a regisztráció során. Kérjük, az azonosítót jól jegyezze meg, mert azt a Bank nem ismeri! Felhívjuk figyelmét, hogy az azonosító elfelejtése esetén, amennyiben 3x elrontja az mPIN kódot, az alkalmazás blokkolásra kerül, és mind az alkalmazást, mind a bankkártyákat újra kell regisztrálnia. Az mPIN az alkalmazáshoz, és nem a bankkártyákhoz kapcsolódik, így csak egy mPIN kód megadása szükséges.
    6. Az mPIN kódnak meg kell egyeznie a kártya PIN kóddal?
      Nem, az mPIN 6 karakter hosszú, csak számokból álló titkos kód, melyből csak egyet szükséges és lehet megadni az alkalmazásban. Bármely bankkártyával végzett fizetési tranzakció ezzel az egy kóddal írható alá.
    7. Hitelkártyával is használhatom az Erste MobilePay alkalmazást?
      Igen, az alkalmazásba bármely, az Erste Bank által kibocsátott lakossági, forintalapú hitelkártya beregisztrálható, és fizetéshez felhasználható. Felhívjuk figyelmét, hogy a számlafizetés és pénzküldés funkcióknál a bank tranzakciós díjat számol fel, melynek mértékéről az aktuális Hirdetményből tájékozódhat. A pénzküldés funkció kivételével a tranzakciók után a vásárlás visszatérítés, illetve Wizz Air Hitelkártya esetén a hűségpontok jóváírásra kerülnek.
  3. Díjak, költségek
    1. Mennyibe kerül az Erste MobilePay használata?
      Az alkalmazás regisztrációja során egy alapdíjas SMS küldése történik, melynek díja a felhasználót terheli.
      Az alkalmazás használata adatforgalommal jár mobilinternet használata esetén, wi-fi-n általában díjmentes az internet-hozzáférés.
      Az egyszeri kártya regisztrációs díjról, illetve a csekkbefizetéshez és pénzküldéshez kapcsolódóan felszámításra kerülő tranzakciós díj összegéről az aktuális Hirdetményből tájékozódhat.
    2. Mobilinternet-előfizetés előfeltétele az Erste MobilePay használatának?
      Nem, az alkalmazás letöltése és használata is megoldható wi-fi kapcsolat segítségével.
  4. Biztonság
    1. Mi történik, ha ellopják a telefonomat?
      Az mPIN – az Ön által a regisztráció során megadott 6 jegyű titkos kód – ismerete nélkül az alkalmazásba való belépés, illetve fizetési tranzakció indítása nem lehetséges, ezért is fontos, hogy ezt a kódot a telefonjától elkülönítve tárolja, illetve azt 3. félnek ne adja ki. A telefon eltulajdonítása esetén kérjük hívja az Erste Bank TeleBankját (06 40 222 222).
    2. A bankkártya adatok a telefonban tárolódnak?
      Nem. A kártyaadatok titkosított formában, védetten tárolódnak, és csak az Ön által, az mPIN kód megadásával indított fizetési tranzakciók során kerülnek felhasználásra. A Beállítások menüben a kártyaadatoknál csak a kártya utolsó 4 számjegye, valamint az Ön által megadott kártyanév kerül megjelenítésre.
    3. Mi történik, ha elvesztem/ellopják a kártyámat? Le kell tiltanom az Erste MobilePay alkalmazásban is?
      Igen, ebben az esetben azt javasoljuk, hogy törölje a kártyát az alkalmazásból is a Beállítások menüpontban.  A más rendszeren letiltott bankkártya fizetésre nem használható, így a letiltást követően az alkalmazásból nem lehet fizetési tranzakciót indítani.
    4. Mit tegyek, ha regisztrált kártyám érvényessége lejárt, és új kártyát kaptam?
      Kérjük, a lejárt kártyát törölje az alkalmazásból, hiszen további használata már nem lehetséges. Az új kártyát újra kell regisztrálni, a regisztrációs díjat ismét meg kell fizetni.
    5. Mi történik, ha megváltozik a telefonszámom?
      Ebben az esetben az alkalmazást és a kártyát is újra kell regisztrálni. Minden kártya után ismét ki kell fizetni a regisztrációs díjat.
  5. Fizetés
    1. Milyen szolgáltatásokat fizethetek az Erste MobilePay segítségével?
      parkolás
      autópálya-matrica vásárlás
      sárga és fehér csekk befizetés
      mobiltelefon egyenleg feltöltés (Telekom, Telenor, Vodafone)
      pénzküldés
    2. Milyen limit kapcsolódik az Erste MobilePay szolgáltatáshoz?
      Az Erste MobilePay szolgáltatás igénybe vételekor a regisztrált kártyához tartozó napi POS vásárlási limit összege és darabszáma érvényes. Ez alól kivételt a Pénzküldés funkció képez, ahol a limit összege 100.000 HUF/tranzakció, de maximum a napi POS vásárlási limit.
    3. Hogyan tudom megadni, hogy melyik kártyámat kívánom használni a vásárlási tranzakció során?
      A fizetési folyamat végén van lehetősége kiválasztania a terhelendő kártyát. Az mPIN megadásával a fizetési tranzakció elindul, ekkor már nem tudja módosítania a fizetőeszközt.
    4. Honnan tudom, hogy a fizetés sikeres volt?
      Visszaigazoló üzenetet kap az applikációban, mely tájékoztatást ad a fizetés sikerességéről vagy sikertelenségéről. Kivételt a pénzküldés és számlafizetés funkciók jelentenek, ahol csak arról tudunk információval szolgálni, hogy a bank felé való beküldés sikeres vagy sikertelen volt. Ebben az esetben a fizetés sikeressége a NetBankon, illetve a számlakivonaton ellenőrizhető, vagy hívja Ügyfélszolgálatunkat az alkalmazásból közvetlenül elérhető telefonszámon keresztül.
    5. Hol ellenőrizhetem a tranzakcióimat?
      A Tranzakciók menüpontban lehetősége van megtekinteni minden, az alkalmazásból indított tranzakció adatait és státuszát.
    6. Van lehetőség egy tranzakció visszavonására?
      Az alkalmazásban a bankkártyás vásárlás szabályai a mérvadóak, így az arra vonatkozó szabályok érvényesek. Fizetés visszavonására sajnos az alkalmazáson belül már nincs lehetőség, ha kiválasztotta a terhelendő kártyát, és megadta az mPIN kódot.
  6. Parkolás
    1. Hogyan tudom megadni a zónakódot?
      Amennyiben készülékén aktív a GPS kapcsolat (Helymeghatározás), úgy az alkalmazás megadja a telefon pozíciójának megfelelő zónakódot. Ezt kézzel tudja módosítani a térképen megjelenő, tartózkodási helyet jelölő ikon pontos pozícióra való helyezésével.
      Amennyiben a telefon nem tudja beazonosítani GPS alapján a helyet, úgy lehetősége van kézzel megadni a zónakódot, melyet a parkolóautomatákon, az EME matricákon talál meg. Szegedi parkolás esetén a fejlécben található "i" gombra kattintva megtekintheti az egyes jegytípusokhoz tartozó zónakódokat. Ezeket kérjük, kézzel adja meg.
      A tranzakció befejezésekor az aktuális parkolás adatait lementheti a Kedvencek közé (rendszám, gépjármű típusa, zónakód), így a következő alkalommal innen is előkeresheti.
      Az alkalmazás nem tárolja a helyadatokat, azok csak a pontos parkolási pozíció meghatározásához szükségesek.
    2. Mekkora díj kerül levonásra a parkolási tranzakció során?
      A parkolás indításakor számláján a maximális parkolási időnek megfelelő, de maximum 4 órányi parkolási díj, valamint a Cardnet Zrt. által felszámított kényelmi díj kerül zárolásra. A kényelmi díj aktuális mértékét a Cardnet Zrt. ÁSZF-je tartalmazza. A parkolási tranzakció végén a zárolás feloldásra kerül, és a tényleges parkolási időnek megfelelő díj, valamint a kényelmi díj együttes összege kerül terhelésre. Szegedi parkolás esetén a jegy teljes ára kerül levonásra.
    3. Milyen gépjármű parkolását fizethetem ki az alkalmazás segítségével?
      Minden, parkolási díj fizetésére kötelezett gépjármű, akár külföldi rendszámú gépjármű parkolása fizethető az ErsteMobilePay segítségével.
    4. Mi történik abban az esetben, ha nincs elegendő fedezet a számlámon a zárolásra?
      Ebben az esetben parkolási tranzakció nem indítható még abban az esetben sem, ha a tényleges parkolási időre elegendő lenne a fedezet.
    5. Honnan tudom, hogy a Parkolás sikeresen elindult?
      Az alkalmazáson belül felugró üzenetben tájékoztatjuk a Sikeres parkolás indításról. Amíg ez a felugró üzenet nem érkezik meg, a parkolás nem indult el. Ennek az üzenetnek a hiányában parkolása nem indult el, kérjük, gondoskodjon a parkolási díj más módon történő megfizetéséről. A parkolás indításának sikerességét nem jelenti a banktól érkezett sikeres zárolás üzenet. Amennyiben a parkolási tranzakció nem indult el, vagy nem biztos annak elindulásában, kérjük, hívja a Cardnet Zrt. ügyfélszolgálatát.
    6. Egyszerre több rendszámra tudok parkolást indítani?
      Nem. Az Erste MobilePay alkalmazásban egyszerre egy parkolás indítható. Folyamatban lévő parkolás esetén új parkolás indítása csak abban az esetben lehetséges, ha a meglévő parkolást leállítja és kifizeti.
    7. Honnan tudom, hogy folyamatban van a parkolásom?
      Az alkalmazás főoldalán a Parkolás funkció ikonjánál egy piros körben elhelyezkedő felkiáltójel jelzi, hogy parkolása folyamatban van.
    8. Hogyan járhat le a parkolás?
      A parkolás 4 módon állhat le:
      - Lejárt a zónában a díjköteles időszak,
      - Ön elérte a zónában meghatározott maximum parkolási időt (időkorlátos zóna)
      - Lejárt az alkalmazás keretén belül maximálisan igénybe vehető 4 órányi parkolási idő
      - Kézzel leállítja a parkolást.
    9. Honnan értesülök róla, hogy le fog járni a parkolásom?
      Az alkalmazáson belül felugró üzenetben értesítjük a parkolás leállása előtt 15 perccel.
    10. Hogyan tudom ellenőrizni a korábbi parkolásaimat?
      A Tranzakciók menüponton belül lehetősége van minden parkolási tranzakció megtekintésére.
    11. A telefonomban nem elérhető a térkép funkció. Miért van ez?
      A gyengébb készülékek nem képesek a zónakóddal ellátott térképek megjelenítésére. Amennyiben a funkció megnyitásakor nem jelenik meg a térkép a telefonján, kérjük, írja be kézzel a parkolás helye szerinti utca ugyanazon oldalán legközelebb eső parkoló-automatán, a matricán található zónakódot, vagy gondoskodjon más módon a parkolási díj megfizetéséről.
  7. Autópálya-matrica vásárlás
    1. Milyen adatokat kell megadnom a vásárlás során?
      Autópálya-matrica vásárláshoz kérjük, adja meg a gépjármű forgalmi rendszámát, a gépjármű típusát, valamint a matrica típusát (10 napos, havi vagy éves - motor esetén csak 10 napos matrica vásárolható). Amennyiben külföldi rendszámú járművel kíván parkolni, a „Külföldi rendszám megadása” funkció használatával még ki kell kiválasztania az országot és ezzel együtt annak felségjelét is.
    2. Éves matricát is vásárolhatok?
      Igen. Kivétel: Motorra csak 10 napos matrica vásárolható.
    3. Mekkora díj kerül levonásra az autópálya-matrica vásárlási tranzakció során?
      A matrica vásárlás során a matrica ára, valamint a Cardnet Zrt. által felszámított kényelmi díj kerül terhelésre. A kényelmi díj aktuális mértékét a Cardnet Zrt. ÁSZF-je tartalmazza.
    4. Milyen gépjárműre vásárolhatok autópálya-matricát az alkalmazás segítségével?
      Minden, a törvényben előírt gépjárműre vásároltó autópálya-matrica az ErsteMobilePay segítségével. Kivételt az e-Útdíj fizetésére kötelezett gépjárművek jelentenek.
    5. Mi történik abban az esetben, ha nincs elegendő fedezet a számlámon a vásárláshoz?
      Ebben az esetben vásárlási tranzakció nem indítható el.
    6. Honnan tudom, hogy az autópálya-matrica vásárlás sikeres volt?
      Az alkalmazáson belül felugró üzenetben tájékoztatjuk a Sikeres autópálya-matrica vásárlásról. Amíg ez a felugró üzenet nem érkezik meg, a matrica megvásárlása nem történt meg. Ennek a felugró üzenetnek a hiányában kérjük, ne hajtson fel a díjköteles útszakaszra, illetve gondoskodjon az autópálya-matrica más módon történő megvásárlásáról. Az autópálya-matrica vásárlás sikerességét nem jelenti a banktól érkezett sikeres fizetés üzenet. A Tranzakció menüpontban megtekintheti vásárlása státuszát.
    7. Egyszerre több rendszámra tudok autópálya-matricát vásárolni?
      Igen. Az Erste MobilePay alkalmazásban egyszerre több rendszámra is vásárolható autópálya-matrica. A funkcióba való belépéskor az érvényes matricák listája jelenik meg.
    8. Mi történik, ha elfelejtem, hogy van érvényes matricám, és újabbat próbálok vásárolni ugyanarra a rendszámra?
      Amennyiben a megadott rendszámra már van érvényes autópálya-matrica, az alkalmazás egy figyelmeztető üzenetet küld erről, így akadályozza meg , hogy több matrica vásárlására is sor kerüljön azonos rendszámra.
    9. Honnan értesülök róla, hogy le fog járni az autópálya-matricám?
      Az alkalmazáson belül felugró üzenetben értesítjük az autópálya-matrica lejárata előtt 1 nappal. Új matrica vásárlására csak a lejáratot követő nap 0:00 órától van lehetőség.
    10. Elegendő a pályára való felhajtáskor megvásárolnom a matricát?
      Nem. Az autópálya-matrica a vásárlás pontos időpontjától érvényes, amely időpont a tranzakció idejénél szerepel. Így amennyiben Ön előbb veszi igénybe a díjköteles útszakaszt, minthogy az autópálya-matricát megvásárolta volna, megbírságolhatják. Ennek elkerülése érdekében kérjük, minden esetben a díjköteles útszakasz igénybevétele előtt gondoskodjon autópálya-matricáról.
    11. Hogyan tudom ellenőrizni a korábbi matrica vásárlásaimat?
      A Tranzakciók menüponton belül lehetősége van minden autópálya-matrica vásárlási tranzakció megtekintésére.
  8. Számlafizetés
    1. Hogyan működik a funkció?
      Az alkalmazásban sárga csekk esetén az OCR (alsó 2 sáv), míg fehér csekk esetén az OCR sáv és a jobb oldali szelvényen található, „A számlatulajdonos számlaszáma és neve” rovatban lévő számlaszám lefotózásával fizethető ki a csekk.
    2. Milyen csekket fizethetek ki az alkalmazás segítségével?
      Minden, gépi kitöltésű sárga és fehér csekk beolvasható az alkalmazás segítéségével.
    3. Mi az az OCR kód?
      A gépi kitöltésű sárga és fehér csekkek jobb oldali szelvényének alján található 2 sort nevezzük OCR sávnak. Az alkalmazásban segítő keret jelzi, hogy a csekk mely részét kell lefotózni.
    4. Meg kell adnom egyéb adatokat?
      Mivel az OCR sáv nem tartalmazza a számla esedékességi dátumát, így kérjük, ezt kézzel adja meg. Amennyiben a Kedvezményezett neve rovat nem tartalmaz adatot, kérjük, ezt is töltse ki a csekken található számlatulajdonos nevével megegyezően. Lehetősége van közleményt is megadni.
    5. A telefonommal nem tudom beolvasni a csekket. Mi a teendő?
      A csekkbeolvasás hardver és kameraigénye jelentős, így a gyengébb készülékeknél problémát okozhat a funkció használata. Kérjük, biztosítson minél jobb fényviszonyokat, ügyeljen rá, hogy a telefon ne remegjen a kezében, és a megfelelő mező pontosan illeszkedjen a keretbe. Amennyiben a beolvasás így sem sikerül, úgy sajnos az Ön készüléke nem alkalmas a csekkbeolvasásra.
      A csekkbeolvasás funkció nagyban függ az Ön mobiltelefonján található kamera minőségétől. Előfordulhat, hogy kisebb felbontású, nem autofókuszos kamerák esetén az alkalmazás nem tudja beolvasni a csekket.
    6. A beolvasott csekket azonnal ki kell fizetnem?
      Nem. Lehetősége van azonnali és későbbi fizetést választani. Amennyiben később kíván fizetni, a számlafizetés bekerül a Tranzakciók – Folyamatban lévő tranzakciók menüpontba, és a kifizetésig itt találhatja meg. A megadott esedékességi dátum előtt 1 nappal értesítést küldünk, hogy ne felejtkezzen el a fizetési kötelezettségről, és ezáltal ne keletkezzen hátraléka. Az esedékesség napján a fizetés nem indul el automatikusan az alkalmazásból, a fizetést ehhez Önnek el kell indítania.
    7. Az alkalmazásból értesülök arról, hogy sikeresen befizettem a csekket?
      Az applikáció csak  a fizetési megbízás bankba való beküldésének sikerességéről ad információt A fizetés sikeressége a Netbankon, ill. a számlakivonaton ellenőrizhető, vagy hívja Ügyfélszolgálatunkat az applikációból közvetlenül elérhető telefonszámon.
    8. Mikor teljesül a befizetésem?
      A számlafizetés a banki teljesítési rend szerint történik (tehát pl. ha egy szombati szabadnapon indítja el a számlafizetést, az csak a legközelebbi banki munkanapon kerül beküldésre).
  9. Mobilegyenleg feltöltés
    1. Saját feltöltőkártyás egyenlegemet is feltölthetem az alkalmazás segítségével?
      Igen, amennyiben Telekom, Telenor vagy Vodafone felöltőkártyával rendelkezik. A telefonszám mezőben kérjük adja meg saját telefonszámát, válassza ki a szolgáltatót és az összeget.
    2. Kinek az egyenlegét tölthetem fel?
      Bárkiét, aki Telekom (volt T-mobile), Telenor vagy Vodafone feltöltőkártyával rendelkezik.
    3. Milyen összegben tölthetem fel az egyenleget?
      Minden mobilszolgáltató meghatározza azokat az összegeket, melyekkel az alkalmazáson belül az egyenleg feltölthető.  A szolgáltató kiválasztása után megjelenő z összegek már szolgáltató-specifikusak.
  10. Pénzküldés
    1. Mit jelent a Pénzküldés funkció?
      Az alkalmazáson belül egyszerűen, csak a telefonszám ismeretében lehetősége van pénzt küldeni. A címzettnek nem szükséges Erste Bank ügyfélnek lennie, sőt még a számlaszámát sem kell ismernie mindehhez!
    2. Csak olyannak küldhetek pénzt, aki rendelkezik Erste MobilePay alkalmazással?
      Nem. Pénzt bármely magyar számlaszámra tud küldeni.
    3. Milyen adatokat kell megadnom a pénzküldéshez?
      Csak a címzett fél telefonszámát, az átutalandó összeget, illetve igény szerint Közleményt szükséges megadnia a pénzküldéshez.
    4. Hogyan értesül a címzett fél a pénzküldésről?
      Amennyiben a címzett rendelkezik Erste MobilePay alkalmazással, az alkalmazáson belül üzenetben értesítjük a pénzküldésről. A címzett fél kiválaszthatja, hogy valamely, az alkalmazásban regisztrált kártyájára, vagy egy számlaszámra kéri a pénz átutalását. Számlaszám választása esetén meg kell adni a számlatulajdonos nevét és a számlaszámot. A címzett félnek 3 napja van a pénz fogadására. Amennyiben ezen időszak alatt nem hagyja jóvá a tranzakciót (nem választ ki bankkártyát, vagy nem ad meg számlaszámot), úgy az meghiúsul.
      Amennyiben a címzett fél nem rendelkezik Erste MobilePay alkalmazással, úgy a pénzküldésről SMS üzenetben értesül. Az SMS tartalmazza az  Erste MobilePay weboldalának elérhetőségét (www.erstemobilepay.hu), illetve a tranzakciós kódot. A címzett fél ezen weboldall Pénzfelvétel menüpontjábanadhatja meg az sms-ben kapott tranzakciós kódot és azt a telefonszámot, amelyre az SMS értesítést kapta. Amennyiben ezek helyesek, a következő oldalon lehetősége van megadni annak a forint számlának az adatait (számlatulajdonos neve, számlaszám), amelyre a pénzt fogadni kívánja.